FL-01-09-2020-03-51-51.jpg

our mission

L’Association des Parents d’élèves de Notre-Dame du Lac (A.P.E.N.D.L.) est régie par les présents statuts et par les articles 60 et suivants du Code Civil Suisse. Elle est indépendante tant sur le plan politique que religieux, tout en tenant compte du caractère confessionnel de l’Institut.

L’Association a pour but, notamment,

•  D’établir une collaboration avec la Direction de l’établissement et le corps enseignant en vue de développer de bonnes conditions d’éducation, d’études à l’Institut, et de promouvoir toutes activités scolaires et parascolaires.

•  D’assurer un lien entre les parents (ou les représentants légaux des élèves) et l’Institut Notre-Dame du Lac.

•  L’Association adhère pleinement aux buts et à la nature de l’Institut, dont les fondements sont la pédagogie française et le respect des valeurs chrétiennes.

•  L’Association n’est ouverte qu’aux parents et représentants légaux ayant la charge des élèves fréquentant l’Institut Notre-Dame du Lac.

•  Les ressources de l’Association sont constituées par les cotisations des membres, les dons et les produits d’éventuelles manifestations qu’elle organise.

•  La cotisation est fixée par l’Assemblée Générale ; une seule cotisation est demandée par famille

The Association

a word from the president

Anna Pumpyanskaya

Dear Parents,

We are fortunate to have within Notre-Dame du Lac, a dynamic association which allows parents to participate in school life and share unforgettable moments with their children.

As many of you know, the Association of Parents of Notre-Dame du Lac, better known as APENDL, aims to establish a link between us, the parents, and the Institute.

The moms on the APPENDL committee and I, are grateful to have been elected to represent you. We are a team of parents, volunteers, dedicated to serving the children of the Institute and acting for their well-being in a constructive, efficient and friendly manner. We are delighted to organize the events created by APENDL in order to make the years spent in the Institute even more wonderful, both for your children and for you.

APENDL fully subscribes to the objectives and culture of the Institute, whose foundations are French pedagogy and respect for Christian values. I would like to add, that for us what is particularly important, is in addition to the academic excellence of the Institute, an excellence in extracurricular activities. We allow students to get involved in projects that will prepare them for their professional and private lives as adults.

The APENDL team is very motivated, dynamic and ready to give their time and involvement in the activities that APENDL organize. If you too want to contribute ideas and your help, or tell us about difficulties you are experiencing, we remain at your disposal.

On behalf of APENDL, I wish you and your children a happy new school year at the Institut Notre Dame du Lac.

A word from the School Director

Nicolas Nové-Josserand